HTML

Norbi menni Kína

Kína meghódítása egy évben; utazás, nyelvtanulás, a mindennapi élet túlélő technikái

Friss topikok

Címkék

2012.09.09. 09:00 draszkow

"Little Russia" - a hiányzó láncszem

Kiegészítés:  az említett bálnamercik tulajainak márpedig laknia kell valahol a környéken, és fel is fedeztem a hiányzó láncszemet, a hiányzó villanegyedet, ugyan nem itt a városban de egy szomszéd kisváros keretében (Beidahe), ami közigazgatásilag talán még ide is tartozik, de gyakorlatilag egy elkülönült város nem ér egybe Qinhuangdaoval, a taxisoknál is más városként kell rá hivatkozni, és Qinhuandao tökéletes tükörképe a városképet tekintve. Beidahe-ben semmi Kína nincs, ez egy orosznegyed - orosz üdülőváros az orosz burzsoáziának, és "tisztességes üzletembereknek"- az utcák tiszták, rendezettek, drágák, minden felirat ciril betűkkel van kiírva, vagy legalább azzal is, az autók az utakon és a parkolóban, az emberek a járdán, szemét a szemetesben... szóval semmi Kína... a nyelveket legendásan nem beszélő kínaiak oroszul szólnak hozzám, amit persze nem értek... az egész egy nagy tengerparti nyaraló, szép de teljesen környezetidegen itt...

Hallottam hírét tehát a helynek és tegnap jobb idő volt gondoltam megnézem, és indulgattam amikor a koliba összefutottam 4 orosszal, aki épp oda indultak, konstatáltam, hogy együtt megyünk... -végülis jobb mint egyedül... DE nem jobb.... többet ilyet nem teszek... nem bezséltek semmilyen nyelven csak oroszul, szoval egy szót se értettem egész nap a társalgásukból ami lássuk be elég unalmas, amellett kb olyanok mint az elkényeztetett gyerekek (végül is azok) főleg a hazafelé úton sikerült kiidegelniük... nincs is kedvem részletezni, de ha nem vagyok ott a taxival amivel hazajöttünk (-mert lusták már hazabuszozni, meg már a kampuszon is sétálni stb...) pont más városba vitették volna magukat, meg én kellettem ahhoz, hogy az egyik vegyen egy falat kaját... na mindegy töketlen egy népség, és a végén már teljesen ovóbácsinak éreztem magam, (és egyébként is bátor, hogy lejönnek ide 0 bármilyen nyelvtudással)

Jah és ezentúl már néhány kínai család falán is ott fog virítani a képem, úgyhogy kezdek celebesedni (szegediesen cölöb)... Beidahe-n, ahol pedig nem ritka látvány a fehér ember, a kb 30 méteres 5 perces tengerparti sétám alatt 3db vagy száztagú kínai nagycsalád támadott be, hogy fotózkodjanak velem, egyesével, csoportképben stb...     Az analógia hasonló volt ma is a kampuszon, hogy eltartott egy ideig mire eljutottam az 50 méterre lévő kajáldába, ugyanis Long barátom észrevett és meglátta a lehetőséget, hogy besegíthetnék neki kiosztani a vagy párezer -valami diákrendezvényes- szórólapot amit próbált teríteni, és a kezembe nyomta a paksamétát; jól is kalkulált, mert ez, hogy elvehetik jó apropót jelentett a kínaiaknak, hogy odajöjjenek és rámvigyorogjanak, stb, tehát kb. megrohamoztak a szórólapokért... na de legalább ingyen ebéd lett a vége...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://norbimennikina.blog.hu/api/trackback/id/tr474764032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása