HTML

Norbi menni Kína

Kína meghódítása egy évben; utazás, nyelvtanulás, a mindennapi élet túlélő technikái

Friss topikok

Címkék

2012.09.03. 10:52 draszkow

Elkezdődött a suli és megjött a tél

Rövid híreink következnek; ma (2012.09.03.) elkezdődött nekünk is a tanítás, és ennek örömére vasárnap az addigi hőség után egy nagyjából 1 órás ősz után (dél és egy óra között) megérkezett a tél. Fagypont még nincs, a hőmérsékletet nem tudom pontosan, de közel járhat, azóta megállás nélkül szakad az eső, és nagyon hideg van, a helyzeten nem segít a hőségben kellemesnek bizonyuló kb nyáritábornak épült szigeteletlen koli épületek, a fűtetlen folyosón a zuhanyfülkék, és persze az se, hogy az oroszok még így is nyitogatnak a folyosóról a szabadba minden ajtót ablakot mert nekik még nincs elég hideg, és meg vívom itt ez ellen magányos szélmalomharcomat.

Apropó oroszok, ebben a hideg nyirkos környezetben a különböző nemzetek öltözködése kint a szabadban: kínaiak: póló, vagy vékony pulcsi attól függően honnan jöttek a diákok, oroszok: egy rövidnaci, max egy atléta, és örülnek hogy végre nem haldokolnak a nyári melegben, koreaiak: közepes dzseki, magyarok, délamerikaiak: pulcsi, kisebb kabát, esernyő, és végül én aki még az egyenlítőn is fázik: nagypulcsi, télikabát... (jah és még tegnap meg is fáztam mert rosszul fogtam ki valahogy az egy órás őszt, és valahogy akkor pont a városban voltam... úgyhogy most szenvedgetek, a gyógyszerkészletemet nem akarom már az első héten felhasználni, úgyhogy a forró vizet iszom ami a csövön kifér, és beöltözöm)
... A kilátásokat nem javítja, hogy a MOST pólóban mászkáló kínaiak szerint is nagyon durván hidegek itt a telek... asszem akkor egy váltás ruhám lesz, ami azt jelenti, hogy minden ruhát felveszek amit találok egyszerre...


A csoportbeosztást kicsit lehet, hogy elkalkuláltam, a felmérő után azt mondta a tanár, hogy a kezdő2 kevés a középfokú1 meg erős lenne nekem úgyhogy válasszak, bátran bevállaltam a középfokú egyet...  az első napból kb egy szót se értettem, biztos tanultunk sok új szót de ebből nekem nem sok jött át és a füzetem is kevesebb mint vázlatos lett... főleg, hogy a felmérésből is kiderült, és tudtam is, hogy gyengeségem a beszélt-szövegértés, erősségem (kevésbé gyengeségem) minden ami írott, és bizony a mai órákon a tanárok csak beszéltek beszéltek, magyaráztak, táblára nem sok minden került az is jó kis kínai kézírással... ráadásul a kezdő csoportok 12 kor mi meg du. 4 kor végzünk... ez így picit cumi... Na mind1 eddig amúgy is azt tekintettem prioritásomnak, hogy tökéletesen megtanuljak kínaiul, a mai nap után ez változott, és arra kell koncentrálnom, hogy a várható hidegeket túléljem anélkül, hogy maradandóan szétcsapjam az egészségem... (ezalatt a oroszok a teraszon legyezik magukat...)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://norbimennikina.blog.hu/api/trackback/id/tr814748816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása